fredag 4 oktober 2013

Öster om heden - Viveka lärn

I Grekland läste jag tre böcker, varav en var denna.

Boken öster om heden handlar om fyra familjer som bor i samma lägenhetshus i Göteborg, i kvarteret öster om heden.
Man får följa de olika personerna i deras liv, läsa sig till hur de till slut lär känna varandra.
En dag kommer cirkusen till staden och en av kvinnorna i boken blir som besatt av elefanterna.
När postkodlotteriet ringer på dörren och berättar att de alla i huset har vunnit pengar, bestämmer hon sig för att anordna en safariresa till Afrika för dem allihopa.
Det blir en ovanlig resa fylld med glädje, sorg och ett gäng glas vin. 
Relationer skapas, relationer avslutas.


Jag tyckte att boken var skriven med ett ganska dåligt språk. 
Jag tyckte även att innehåller var tämligen ointressant, men jag tror att målgruppen är tänkt vara medelålders människor. Jag är för ung för den här boken.
Det jag blev riktigt irriterad på var bokens slut. Jag förstår inte hur Lärn kunde komma med ett så knepigt avslut, alltför många trådar är olösta. Enligt mig. Du kanske älskar slutet?
Det är ingen bok jag direkt rekommenderar, men jag är som sagt inte rätt målgrupp.

Alexandra Lindgren 

Inga kommentarer: