tisdag 10 september 2013

Födelsedagsfirande och semester

Jag har en del saker att berätta för er.
Jag börjar med födelsedagen.

I fredagskväll runt halv tio kom mor och far hem till oss för att fira min födelsedag. Jag tyckte att vi skulle gå in i huset, men mamma och pappa tyckte absolut att vi skulle stanna utomhus. Jag förstod snart varför.
Någon minut senare rullar det först in en Saab och sedan en BMW på gården. Vem är det?
Jag visste inte att kära syster med familj köpt en Saab och det klickade inte att bmwn tillhörde min bror trots att jag visste att han skulle hämta ut en sådan.
Där är dem alltså, hela familjen. På vår gård, samtidigt!
Jag kände mig lite chockad och otroligt glad. Man skulle fylla år oftare om man blev firad på detta vis varje gång.

På lördagsmorgonen "väcktes" jag av skönsång från familjen. Blomster, otroliga presenter och en och annan kamerablixt cirkulerade runt mig. Presentkort, byxor, spakryssning med andra jubilarer i familjen samt annat smått och gott fick jag. Helt otroliga saker!

Lördagen var fantastisk med god grillad mat på långbord, vedeldning i grillen och underbart sällskap.

Tyvärr gick helgen fort och familjen lämnade oss igen. Tack för allt hörrni, ni är fantastiska. Allihop!

Den andra saken jag vill berätta för er är att jag och Anton sitter i bilen mot Arlanda just nu. Om några timmar är vi i luften och några timmar till efter det landar vi på Zakynthos, Grekland. Som vi har längtat!
Vi ska njuta av varandras sällskap, solen och värmen. 
Jag ska passa på att bekanta mig med Mr. Grey som alla pratar så gott om. De två första böckerna i trilogin (fifty shades of grey) har jag med mig. 
Vi ska utforska ön, kika på havssköldpaddor, besöka härliga tavernor och dricka sprakande paraplydrinkar. Det här blir fantastiskt!

Dock har jag lite ångest över att lämna våra små kattpojkar hemma, tur att deras snälla "farmor" är där och tar hand om dem. De får det bra.

Hoppas ni får en fin höstvecka i Sverige så hoppas vi på en otrolig sommarvecka i Grekland.


Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: