måndag 1 juli 2013

köksrenovering (bildbomb)

Jag har pratat om det tidigare, att jag ska visa er hur vårt kök blev efter renoveringen. Det har bara inte blivit av förrän idag. Sedan slutet av maj har det alltså stått klart.
Det hela är Antons förtjänst, jag ska inte ta åt mig äran. Det jag har gjort är att montera ungefär hälften av beslagen på köksluckorna, hjälpt till lite med bänkskivorna och agerat hantlangare. Anton har lagt ner timtal av måleriarbete, golvläggning, putsning av både vedspis och fläktkåpa, byte av socklar och lister samt kakelarbete förstås. En hel del timmar av den varan.
Detta har han gjort då jag har varit på jobbet. han är otrolig den där Anton, det kan man minsann inte säga för många gånger.

Nedan kan ni se några bilder på hur köket såg ut innan renoveringen. Korkmatta, bänkskiva i metall, ful blandare, hemskt kakel, olika grå nyanser överallt och en trist vedspis.

trist korkmatta

många olika färgnyanser

trist utseende på spisen

Under renoveringen såg det ut på detta vis.

rivning pågår

rivning pågår

golvet byts ut

spis och kåpa putsas om

klinker ska läggas

hög koncentration

rivning av kakel pågår

Allting gick väldigt fort.
På bara ett par dagar var köket som nytt, Anton har verkligen legat i. Han har lagt ner sin själ i det här köket.
Då var det då slutligen färdigt och resultatet ser ni nedan.

lantligt och vackert

efter fotot togs monterade jag dit nya beslag på skåpen

ekskivor, ny ho och blandare gjorde susen

Det här köket trivs vi väldigt bra i. Lantligt och ljust, precis som vi vill ha det.
Här ska vi laga många goda måltider och baka goda bakverk.
I dagsläget har vi fått upp gardiner och lite nya blommor och lampor i fönstren, men det kan jag visa er en annan gång. Kanske om två månader? :)

Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja Anton är jätteduktig, det har vi sett prov på många gånger. Men varför underskattar du ditt arbete med hus o trädgård. Du drar väl också ditt strå till stacken! / Moran