torsdag 18 juli 2013

Blivande mormorsrutor

Idag var jag in på Manuffen och köpte garn och virknål. Min tanke var att rutorna skulle gå i vitt/ljusgrått/mörkgrått/gammelrosa. Då den mörkgrå färgen inte fanns fick jag byta ut de grå nyanserna mot två bruna istället. Det ska nog gå lika bra!



Nu ikväll får vi besök så jag får hålla mig till tåls med att lära mig virka till imorgon. Då har jag en ledig dag från jobbet så då ska jag virka som aldrig förr. Hej och hå!

Igårkväll stickade jag klart bakstycket till barntröjan så vid tillfälle ska jag ta tag i framstycket, armarna och monteringen. Känns som att den här semestern kommer gå i kreativitetens tecken. Och motionens. Och upptäckandets. Det kommer bli en bra semester, det känner jag på mig.

Nu blir det grillade hamburgare till middag, sedan kommer besök. Tjoho!

Inga kommentarer: