lördag 25 maj 2013

Hej från hängmattan

Hoppas verkligen att ni har haft lika vackert väder idag som vi har haft, det är alla värda.

Idag har jag jobbat till klockan halv fem, mycket köpsugna människor i butiken idag. 
Kom hem, klippte gräset och räfsade bort strängarna som blev kvar.
Beställde en vegetarisk sallad med Rhode Islandsås från den lokala pizzerian. Anton åkte och hämtade och kom hem med en vegetarisk pizza. Med Rhode Islandsås. Har ni någonsin ätit pizza med sådan sås på? Nu har jag gjort det och det var ingen höjdare. Pizzamannen måste ha missförstått min beställning. Synd, eftersom jag var sugen på något fräscht.
Jaja, sådant är livet ibland!

Nu ligger jag i hängmattan på altanen och läser en bok. Njuter av solens sista strålar. Och fågelkvittret. Och mozarts närvaro. Och ljudet av Anton som fogar kaklet i köket, nu börjar det bli klart där. Ni får bilder sen.


Jag tror att det här är meningen med livet, att ligga här med gräsgröna fötter och bara njuta.

Alexandra Lindgren 

Inga kommentarer: