onsdag 24 april 2013

Tillträde till huset

Igår var den stora dagen, dagen då vi skrev över huset på oss och fick nycklarna i handen. Vilken känsla!

Vi for iväg med det första flyttlasset när Anton kom hem från jobbet. Småsaker som lite blommor, lyktor, symaskin och annat som vi inte vill packa ner i kartonger.
Allt annat kör vi med lastbil på lördag.

Alltså ni förstår inte vilken känsla det var att gå runt på gården och upptäcka små krokusar här (vita, ljuslila och mörklila i en salig blandning) och små skillor där. I framtiden ska vi anlägga en vildvuxen rabatt borta i slänten mot skogen. Kanske en liten sittgrupp där så man kan njuta?
Jag gick dessutom in i skogen (som ligger precis bakom garaget) och upptäckte att det fanns både blåbär- och lingonris där. Lycka!

Inne i huset var det såklart väldigt tomt, men med våra möbler och lite piff så kommer det bli jättebra.
Känslan av att gå in i vårt egna hus med vår egna nyckel var fantastisk.


Idag jobbar jag för fullt här hemma med att packa flyttkartonger. Vi är uppe i 19st nu, men det lär bli fler.
Idag ska jag även ta ner alla gardiner och packa ner kastruller och stekpannor. Köket kommer alltså inte längre vara en plats där man lagar mat. Mat får vi äta ute!

Nu är mitt glas med c-vitamin uppdrucket och min vilopaus är över. Nu kör vi!



2 kommentarer:

Arvet sa...

Grattis! Vilken lycka med en tomt men så många möjligheter. Kommer säkert att bli toppen.

sanna sa...

Förstår att ni är lyckliga.
Lycka till från en som alltid läser men sällan/aldrig kommenterar.
kram