lördag 27 april 2013

Stort vemod

Som vanligt är det med stort vemod som vi flyttar. Självklart väger fördelarna långt över nackdelarna med huset, men det känns ändå sorgset att lämna lägenheten.

Här har vi renoverat och gjort snyggt, haft många härliga kvällar på balkongen och njutit av både utsikt och insikt. Här har vi trivts, Anton och jag.

Nu är det dags för nya utmaningar, ett hus. Ett hus som ligger ca 2,5 mill norr om Hudiksvall, i en helt annan kommun.

Jag är rädd att jag kommer tycka att det blir för tyst och kanske ensamt där ute. Samtidigt är just tystnaden fantastisk. Tänk att lyssna på fågelkvitter hela dagarna istället för billjud och prat.

Det finns så många "tänk om" i mitt huvud, jag önskar att de kunde försvinna. Nu ska jag bara se positiva saker. Tänk att ha en egen trädgård, en egen grill. Tänk att katterna ska få springa ute. Tänk att Anton kommer vara så otroligt lycklig när det hela tiden finns något att göra. Tänk vad härligt för mig med ett eget kontot/pysselrum.
Positiv!

Nu lämnar vi lägenheten för sista gången. Nycklarna lämnas om fem minuter och vi har då inte längre tillgång till denna vackra lägenhet med havsutsikt från balkongen. Sorgligt, men samtidigt spännande att testa något nytt.
Förhoppningsvis ses vi igen i något sammanhang, lägenheten och jag.













2 kommentarer:

sanna sa...

Klart att det är med vemod att lämna det ni gjort så fint, stället ni har så många minnen ifrån. Men se det positivt, ni kommer att bygga upp många fler fina minnen ihop i huset.
Jag som följt din blogg ett tag kan tänka mig att ni kommer skapa mååånga fina saker ihop i nya huset
Lycka till

Andreas sa...

Avsked är alltid svårt, och förändring känns nästan alltid vemodigt, även när man är ganska säker på att det är en förändring till det bättre. Nu har ni ju dock bott i det nya huset ett tag, och ni verkar trivas bra med det. Lägenheter, liksom människor, kommer och går.