tisdag 30 april 2013

Informerande morgonpromenad

För en stund sedan lämnade jag hemmets lugna vrå och begav mig ut på en promenad.
Jag rundade Rönnskär och mötte en otroligt trevlig dam som jag promenerade med någon kilometer. Jag berättade att vi var nyinflyttade och var vi bodde. Hon berättade att det var ett bra hus då det inte blåser lika mycket "på vallen" som det gör hos henne alldeles vid havet.
Hon informerade även om kommande event här i stocka:

•Ikväll klockan 18.15 tänds majbrasan nere vid café måsen. Manskören är där och sjunger in våren.

•lyskvällen är något utöver det vanliga här i Stocka. Hela havskanten lyses upp av tända ljus, det ser jag fram emot att beskåda.

•på nyårsafton går två fackeltåg (ett från kiosken och ett från Rönnskär) mot hamnen där alla samlas och ringer in det nya året.

Hon berättade även att det fanns en väldigt bra friskola här och att det fanns en liten badvik bortanför Morängsviken där man kunde få vara lite mer för sig själv. Hette den Rasselviken?
Vi skiljdes åt och jag fortsatte min promenad mot just Morängsviken.

Alltså, behövde vi boka en resa till Grekland i höst, det är ju supervackert här.

På väg hem mötte jag Kristina, vår granne. Hon och deras 13-åriga tax. Vi pratade om lite allt möjligt, hon verkar vara en riktigt trevlig person.

Väl hemma satt mini på gräsmattan och välkomnade mig. Mysigt!

Nu ska jag duscha, äta frukost och sedan åka till jobbet. Härlig start på dagen!






1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det ser ju alldeles fantastiskt fint ut. Gå ner till havet och plocka drivved/fina saker och gör en snygg installation över er första tid i det nya.
Syns nog på fredag.
/Far