tisdag 12 mars 2013

Pysselköp

Så här i husköpar-tider är det kanske inte så smart att lägga ut pengar på pysselsaker då jag faktiskt redan har en hel del här hemma, men jag kunde inte låta bli.
Pysselbloggar ruinerar mig, jag vill ha allt jag ser.

Jag erkänner, jag har lite ångest över köpet, men när jag tänker på alla timmar av härligt pysslande jag har framför mig så känns det bättre.
Jag får tänka på det faktum att jag kommer ha nytta av dessa saker i flera år framöver (för jag tror inte att jag gör av med exempelvis 21.000 pärlor så snabbt).
Ni hör hur jag övertalar mig själv här va?
Jag ringde tom Anton och frågade hur jag skulle göra och han sa att jag skulle köpa det om jag verkligen ville ha det. Så jag köpte!

Tanken är att jag ska tillverka fina små påskgrupper av fjädrarna, äggen och rub-onsen.
Av pärlorna ska det bli fina armband, söta små djur, glasunderlägg och kanske en och annan julgransdekoration. Ja, jag vet inte allt vad det blir, men något ska jag nog kunna fixa till.
Krympplasten ska jag tillverka små smycken och nyckelringar av. Ni vet så som man gjorde när man var liten.
Jag är medveten om att det i stort sett endast är barnsliga saker jag ska syssla med, men det är väl härligt?


Kreativiteten kommer flöda här hemma under några veckor, sedan flyttar vi och då har kreativiteten kanske lagt sig en aning. Jag har nog annat att tänka på då.
Sedan hoppas jag att den kommer tillbaka igen så jag får sätta mig ner vid vårt framtida skrivbord och pyssla igen.


Om ni, liksom jag, har svårt att hålla er så finns det en alldeles fenomenal sida HÄR att handla ifrån.
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Andreas sa...

Såhär: om dessa saker för sexhundratjugofyra kronor kan skänka dig så mycket glädje som du beskriver, ja då tycker jag du gjorde helt rätt beslut! Pyssla på!