måndag 11 mars 2013

Husägare!

Idag blev det klart, idag skrev vi på kontraktet för huset i Stocka. Ni vet det där huset där jag redan hade börjat planera trädgården innan vi ens hade varit på visning.

Det känns läskigt, men samtidigt otroligt spännande. Den första maj får vi flytta in i vårt alldeles egna hus.
Vårt hus där våra älskade katter ska få springa.
Vårt hus där jag ska koka saft och sylt som jag sedan ska förvara nere i matkällaren. Källaren som ska målas vit och där jag ska klä hyllorna med lantliga kantband.

Vårt hus där vi ska bygga vår framtid.
Hur fantastiskt? :)
Vuxenpoängen bara haglar in.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bara gratulera och önska lycka till med syltningen. Vi kommer upp så fort ni har burit klart.
Puss!
/Far

Anonym sa...

Stort grattis, jätteroligt! Kram Moran

Andreas sa...

Ja, som du märker har du fått kommentarer från både mor och far. De gläds nog väldigt å dina vägnar, och jag tror nog personligen detta hus kommer föra er ännu närmare varandra. Er husägare emellan.

Här är vi lite olika du och jag; jag vågar inte ens köpa en etta i Stockholm, för jag gillar inte att binda upp mig på en fast plats med fasta sysslor, medan du går och köper dig ett stort hus som kommer kräva hur mycket underhåll som helst.

Jag hoppas och tror detta kommer göra dig ännu lyckligare. Sylta på nu, älskade syster.