lördag 23 februari 2013

Framtidsplaner

Jag VET att jag är way för långt fram i tankarna, men ibland är det svårt att hålla sig.
Jag och Anton åkte ut till Stocka en sväng idag och kikade på omgivningen. Resan dit tar ca 25 minuter oavsett om man tar E4:an eller den mindre vägen.
Man kan tycka att det är långt, men ändå inte. Utsikten från bilfönstret är många gånger helt otrolig, sjöar och skog om vartannat. Helt fantastiskt!
Jag kan bara tänka mig hur det ska de ut under sommarhalvåret.

Samhället i sig är inget extraordinärt, men åker man ut mot Rönnskär (2 min bilresa?) så är det minst sagt extraordinärt.
En liten ö fullproppad av fina hus och sjöbodar precis vid havet (otippat va? Det är ju som en liten ö -kolla kartan!).

Jag är som sagt för långt fram i tanken för när vi åker där (på den oallmänna vägen) undrar jag om invånarna skulle gilla att jag promenerar där var och varannan dag på sommaren? Blir de sura tro?

Sen funderar jag över var man bäst kan dra skidspår till nästa vinter och var man kan köpa sig en spark. Hur man underhåller en spark?

Har jag inte berättat att vi ska på husvisning i Stocka imorgon?
Okej, men det ska vi!
I mitt huvud bor vi i stort sett redan där, men jag VET att jag måste tagga ner. Först och främst ska vi åka dit och titta och känna efter (fast vi åkte förbi idag och jag tror att det kan vara gulligt med en liten flaggstång på gården. Kanske en rabarberplanta, någon vinbärsbuske och ett och annat fruktträd också. Någon fin plattsättning fram till garaget? Kantsten? Ja, ni ser. Tankarna flyger iväg hos mig!).
En sak i taget - visning imorgon!


Jag laddade ner en app idag "träna kroppen på 17 minuter". Testade den och höll på att dö. Jag är verkligen otränad!
Körde 17 minuter, sen gick jag ut och gick lite drygt 3 km.

Nu sitter jag i soffan och väntar på att Anton ska komma hem från sitt bil-fix. Han ska äta pizza, men jag tror att det får bli en sallad för mig idag. Då kan jag äts godis till mellon med gott samvete. Minsann!



1 kommentar:

Anonym sa...

Spark behöver du inte leta efter, finns flera här! / Moran