fredag 25 januari 2013

Mitt nya jag

Jag var hos frisören idag och ändrade mitt utseende. Totalt!

Först "avfärgade" frisören min lila slinga och färgade resten av håret i en guldigare blond nyans.
Den lila slingan blev då chockrosa, men färgades i en brun nyans. Håret kommer vara lite rosaaktig precis vid ansiktet till en början, men sen kommer den färgas bort. Min lila färg var så stark så den är svår att få bort.
Håret färgades i tre nyanser (brun/ljusbrun/blond) och lockades. Riktigt fint!

Nu är det väldigt mörkt, men efter ett par tvättar så kommer längderna bli blondare.

Det känns som att jag har en peruk på mig, att det inte är min hårfärg på riktigt. Jag har alltid varit blond så det här är en riktig omställning. Spännande!

Cirka två timmar tog det och det kostade 1990kr. Mycket pengar, men mycket färgning och flera verkningstider behövdes. Då blir det dyrare!
Tack Lena på styleit! :)







Inga kommentarer: