fredag 18 januari 2013

Katthus i kartong

På internet kan man hitta hur många roliga idéer som helst.
För någon dag sedan snubblade jag över en beskrivning på hur man, med hjälp av två flyttkartonger, kan skapa ett litet lekhus för katter. Det var jag bara tvungen att testa!

Idag tog jag tag i saken och skapad Mini och Mozarts alldeles egna lekhus.
Jag gick ner i förrådet och hämtade två kartonger. Tillsammans med en tumstock, kniv, penna och limpistol var jag redo att sätta igång.


Mozart är nyfiken

Mini inspekterar fönstren

en egen välkomstskylt ska pojkarna såklart ha


huset i sin helhet

Huset är, som ni kan se, i två våningsplan så att de kan vara där inne samtidigt och leka.
Tanken är eventuellt att klä in huset i tyg eller papper så att man inte ser kartongen och skriften. Några drag med en pensel och färg är också ett alternativ. Det får bli ett senare projekt.

Om katterna gillade det?
När jag tillverkade huset var de väldigt intresserade och nyfikna. När huset stod klart var Mini den förste att springa in genom "dörren" och inspektera.
Mozart var lite mer tillbakadragen och feg.
Efter en stund lät jag katterna vara för sig själva och då vågade han sig minsann in i huset.

Folk i min närhet påstår att jag har för mycket fritid.
Kanske är det så, men jag mår bra av att få vara kreativ. att få testa olika saker, ha små projekt och få använda både hjärna och händer.

Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: