måndag 14 januari 2013

Egentillverkat armband från farmors gömmor

Känslan av att tillverka något eget är oslagbar. När man får inspiration finns det inget bättre än att få sitta ner och pyssla. Det kan vara en stickning, ett nytt recept man vill testa, ett kort att skapa, egna glasunderlägg eller, som i det här fallet, ett egentillverkat armband.

Detta har jag skapat av fina snören från den lokala hobbyaffären och vackra pärlemoknappar som jag har fått av farmor en gång i tiden.
Att något så enkelt kan bli så vackert!


 
Gör så här:
Leta efter vackra knappar. Kanske har du eller en släkting en gömma någonstans? Annars finns det massvis att hitta på loppisar runt om i landet.
Fäst ett snöre i knapphålet och gör en ögla i den ena änden. I den andra änden fäster du ytterligare en knapp som ska fungera som lås till armbandet.
Klart!

Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fiffigt! / Moran

Andreas sa...

Ser fint ut! Nästan lika fint som din hemmagjorda väv. Fiffigt av dig att tänka på det.

På ett sätt avundas jag all den tid du verkar ha. När jag blir stor ska jag också skaffa mig fritid :)

Puss från bror