måndag 12 november 2012

Personliga ljuskoppar av Washitejp

Så här i november månad börjar jag bli sugen på att pyssla. All sorts pyssel är inbjudande och när jag väl har kommit igång är det svårt för mig att sluta. Saker som jobb, disk och tillochmed sociala aktiviteter är mindre lockande vid dessa tillfällen, då vill jag bara sitta för mig själv och skapa.

Ett enkelt pyssel som man kan ta till när man inte har så mycket tid är att göra personliga ljuskoppar av Washitejp.
Washitejp är en tejp med papperskaraktär som går att använda till hur mycket som helst, googla så får ni se!

Det man behöver är egentligen bara ett värmeljus och lite washi, sedan är det bara att sätta igång.
Dra ut en lagom lång tejpbit och klistra fast den på ljuskoppen. Klart!





När man tänker efter, hur trista är inte de vanliga ljuskopparna egentligen?
Mycket snyggare med lite färg och mönster.
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: