torsdag 1 november 2012

Glittriga ljuslyktor

De frostiga morgnarna, som hösten bjuder på, inspirerade mig att skapa glittriga ljuslyktor.
Jag åkte ner till Pappershuset och köpte lim och glitter. Fortsatte min skapar-resa upp till Dollarstore där jag hittade ett vinglas och ett likörglas som jag tyckte skulle passa perfekt som ljuslyktor.
Hem igen och börja skapa!

Jag penslade på ett lager med lim över hela glasfoten och doppade den sedan i glitterpulver. Sedan fick det stå och torka.
För att få dem vattensäkra kan man säkert spraya på något lack eller liknande, men eftersom jag ska ha dem som ljuslyktor så tror jag inte att det behövs.

Före glittret

Glittrande lyktor i blixt

Glittrande lyktor utan blixt

Närbild på foten

Nu blir jag sugen på att glittra fler saker här hemma. Har ni förslag på vad?
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad fina dom var!! superbra idé det ska jag nog pröva :D Kramar Evelina (exsvägerskan)

Anonym sa...

Vad fint det blev, vad pysslig du är / Mamma