onsdag 29 augusti 2012

Kattvägg

När jag bodde själv nere i gamla lägenheten fick jag en idé om att göra en kattvägg på sovrumsväggen. Eftersom jag inte är den mest händiga kvinnan i världen så var tanken att pappa skulle tillverka den åt mig, men det blev aldrig av. Jag antar att min idé rann ut i sanden litegrann. Tills nu.

Jag berättade för Anton om min idé och några dagar senare var vi på IKEA och handlade hyllplan och hampasnöre. Av snöret gjorde vi en klöshylla som ni kan läsa mer om HÄR.
Virke och målarfärg inhandlades och medan jag jobbade en natt så byggde och monterade Anton upp hyllan på väggen.
Resultatet blev fenomenalt bra. Till en början tittade knappt katterna åt hyllan, men nu ligger de där uppe titt som tätt.
Jag funderar på att montera dit någon form av leksak och eventuellt sy dynor att lägga dit istället för plädarna, men det är framtida planer. Nu ska jag njuta av den som den är :)



Alltså, om ni inte redan har en partner (eller för all del er själva!) som är händig så borde ni skaffa det. Tänk att en idé kan bli verklighet på så kort tid, fantastiskt!
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Andreas sa...

Seriöst fint! No joke! Bra gjort! Och du, du är inte ohändig, du har bara inte gjort några händiga saker där du kunnat lära dig. Inte helt olikt din bror faktiskt.

Anonym sa...

Hello,

What a nice cat wall, I am thinking of doing something similar. Was the base piece IKEA as well?