onsdag 23 maj 2012

Morgonpromenad

Klockan 08.00 ringde klockan. Jag steg upp, klädde på mig, drack ett glas vatten och gick ut.
Alldeles lagom varmt var det ute, solen sken litegrann och vinden var alldeles perfekt.
Lite drygt 2km hemifrån finns ett elljusspår med relativt många olika spår att välja mellan. Eftersom jag redan hade gått en bit valde jag 2,5km.
Starten och slutet på spåret är faktiskt väldigt dåliga. Det finns en informationsskylt (där man ser vilka spår det finns) långt ifrån starten och sedan en till en bit in i banan. Man blir lite förvirrad eftersom det finns många olika vägar att gå på. Vilken ska man ta?
Jag hittade rätt iallafall och började gå. Det kändes lite som en björnskog och eftersom det har dykt upp björnvarningar både här och där i Hälsingland och runt Hudiksvall sista tiden så blev jag lite nervös.
Som tur var mötte jag ingen bamse, bara två par pensionärer med gångstavar, de såg inte så farliga ut.
När jag kom till slutet(om det nu är det?) blev jag ännu mer förvirrad. Skyltarna tog slut så jag fick gissa mig till vart jag skulle gå.
Jaja, själva spåren är iallafall fina, jag får väl vara nöjd med det.
Sedan gick jag hem igen och stretchade.
Hela promenaden blev totalt 7.11km lång och jag förbrände 363 kalorier, enligt min app Endomondo.


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan äta frukost.
Hinner jag så ska jag lägga in tvätten i garderober och kanske städa ur det sista ur skänken.
Det kanske får bli ikväll, jag börjar ju jobba om ca 1,5 timmar.
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: