tisdag 15 maj 2012

Buffé

Jag har, sedan mitten av 2008, samlat på tidningen buffé. Det är en tidning man får hem gratis i brevlådan om man är en trogen kund på ICA.
En gång i månaden sedan 2008 har jag fått tidningen, inser ni hur många tidningar det blir?
Ett helt köksskåp är fullt av dessa blaskor!

Buffé är en bra tidning, det finns alltid något recept som är lite extra lockande. Istället för att spara alla tidningar går jag nu igenom dem och klipper ut recept som jag kan tänkas laga. På så vis sparar vi plats och så kanske vi får nytta av recepten.
Det är ju inte precis så att man får för sig att leta efter något gott i exempelvis majnumret från 2010.

Vad stolt Anton ska bli över mig nu när jag slänger en massa saker, det är nämligen något jag har svårt för. Saker kan komma till användning...någon gång!

1 kommentar:

Andreas sa...

Jag var precis som du, väldigt dålig på att slänga. Sedan en dag fick jag för mig att nu jäklar ska här slängas grejer. Jag slängde mer än halva mitt förråd, inklusive gamla orderbekräftelser från Ginza från när jag var tretton år. När detta var klart kände jag en lätthet i min kropp, och jag insåg att människan inte är skapad för att ackumulera en massa strunt.

Alltså, släng sådant som inte har ett väldigt tydligt affektionsvärde för dig. Fri som fågeln. Buffé var en bra start!

Puss från bror