onsdag 18 april 2012

Lillasyster blir storasyster

För bara någon månad sedan var hon en lillasyster. Efter en oerhört tragisk olycka blev hon utan storebror.
På fredag hämtar mamma och pappa en liten valp, Wincent. Det gör henne till en storasyster, en förebild som ska visa hur livet ser ut, vad man ska göra och vad man inte ska göra.
Hon har nu två dagar på sig att lära sig gå i trappan, springa genom hundluckan utan problem och att diskmaskinen inte är farlig. Hon kanske inte lär sig allt detta, men det kommer gå galant ändå för hon är en fantastisk liten vovve.

Fantastiska Wilda


Wille kommer aldrig bli bortglömd eller "utbytt", han kommer för evigt finnas i  mina tankar och i mitt hjärta. Han kommer alltid vara min lille Wille Wonka, min favoritWille i hela världen.
Jag kommer för evigt sakna hans viftande svans när vi träffades och hans trofasta ögon. Min lille Wille, min älskade lilla hund. Vi kommer ses igen, det kommer dröja, men jag vet att han väntar på mig.

Wincent kommer bli en bra vän till lilla Wilda och även till mig. Det speciella band jag hade till Wille kommer jag säkert inte få med Wincent, men jag ska ge det ett ärligt försök. Han ska inte få känna sig mindre älskad än vad Wille var och vad Wilda är, det är inte hans fel att den hemska olyckan inträffade.
Han förtjänar all kärlek han kan få och jag längtar tills jag får träffa den lille parveln. Om några veckor är det dags, men tills dess får jag nöja mig med ett par dagars väntan innan jag får höra alla kärleksord från mamma och pappa. Wincent är ett helsyskon till Wille så förhoppningsvis blir han (nästan) lika underbar som han.

Mycket kärlek och saknad rymmer sig i mitt huvud just nu. Och tårar, många tårar.
Anton har gått och lagt sig och jag sitter här i soffan och känner hur tårarna droppar ner från min haka.
Jag ska göra honom sällskap i sängen nu. Jag önskar att jag drömmer fina drömmar inatt. Drömmar om en vit ulltuss som viftar på svansen när vi ses och som älskar mig ovillkorligt, precis som jag älskar honom. Trots att det dröjer tills vi ses igen så längtar jag. Längtar till den dag då vi kan kramas igen, men jag hoppas att det tar lång tid tills dess. Jag vet att han väntar på mig.

Massor av kärlek,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: