lördag 14 januari 2012

"ledig" lördag

Den här helgen är jag ledig från jobbet efter sju arbetsdagar i rad. Skönt att vila tänkte jag, men hur tror ni det blev?
Upp klockan nio. Tvätta kläder, sortera och hänga in kläder i garderoben, rensa garderoben på gamla kläder som inte används längre, byta gardiner i köket, stryka, städa bort julen och dammsuga lägenheten.
Nu ska jag åka till ICA och köpa diverse matvaror till kvällens middag (tacogratäng med sallad till varmrätt och bärpaj med vispgrädde till efterrätt), sedan ska jag hoppa in i duschen. Efter det blir det matlagning.

Någonstans mellan duschen och matlagningen tror jag att Anton kommer hem från sin skotertur i Hassela.
Vissa de roar sig på sina lediga dagar, andra städar och tar tag i hemsysslor.
Var och en gör det den är bra på, som mamma skulle ha sagt.
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är duktig du när Anton roar sig. Men vad jag sett o förstått är också han en klippa i det mesta han gör. Ni gör båda det ni är bra på. Kram Mamma