tisdag 17 januari 2012

hemgjort iPhone-fodral

Sedan jag fick min iPhone har jag haft den i en strumpa för att den inte ska bli repig eller ful. Inte vilken strumpa som helst, utan en pingvinmönstrad i storlek 37-39.
Detta har varit lite utav ett (i-lands)problem då strumpan har varit för stor och det har sett ganska komiskt ut med en strumpa i väskan. Folk har tittat lite konstigt på mig när jag ska ta upp telefonen ur väskan.
Till en iPhone är det egentligen inga problem att hitta snygga skal och förvaringar, men jag har inte tagit mig tid.

Nu har jag löst "problemet"!
Igår kväll sydde jag mig ett eget fodral.
Strumpan klippte jag av i telefonens storlek och sydde ihop den med ett tyg i vitt och svart.
Resultatet blev kanske inte förtjusande, men jag är nöjd. Skulle vilja ha ett vitt läderfodral, men i väntan på inköp får det här duga.



Tyget jag har använt heter Lone och kommer från JYSK. Nu har det tyvärr utgått ur sortimentet, men om du känner att du måste ha en bit av det så kan du får köpa av mig...dyrt! :)
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: