lördag 24 september 2011

Work in progress

Anton har påbörjat ett projekt här hemma som inte var en dag för tidigt att påbörja.
Han är verkligen en klippa den där Anton. Förra helgen byggde han hyllsystem nere i förrådet och den här helgen byter han golv i hallen och köket. vilken energi han har. Arbetsvilja, intresse av att ha ett fint boende och vänlighet är egenskaper han också besitter.

Nu lägger han som sagt golv i köket och vilken skillnad det blir. han har inte kommit så långt ännu, men man ser verkligen att det kommer att bli bra.
Efter fyra år av utebliven städning kan det se ut så här bakom spisen


Hallen med borttagna golvlister
Vid tröskeln mot badrummet. Ruttet!

Justering av golv
Ett nytt och fräscht golv börjar ta form


Mini och Mozart leker "inte nudda golv" i vardagsrummet

Jag försöker att hjälpa till, men känner mig mest i vägen. Jag önskar att jag var lite mer kunnig när det gäller byggnationer och liknande.
Det blir mest dammsugning, hålla i brädan när Anton sågar och lite annat smågöra.

Nu blir vi sugna på att köpa en massa nya saker och göra ännu finare här hemma. Vad sägs om att framkalla lite foton och göra en fotovägg ovanför skänken i hallen. Vi har redan köpt ramarna till det och nu när jag har en bra kamera så kan man ju passa på.

Sen känns det som att det är dags att byta tillbaka till den beiga gardinen i köket, lite mer höstigt så. Den limegröna får dyka upp igen till våren.
Mycket att göra nu :)

I julklapp ska Anton få ett hus av mig så han kan få pyssla riktigt mycket. Det är han värd, min älskling <3
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: