torsdag 15 september 2011

Två sorters blommor!

I födelsedagspresent av Anton fick jag bland annat en jättevacker Hälsingering. En ring med ingraverade linblommor, som är Hälsinglands landskapsblomma.
Eftersom jag vid luciakröningen, för flera år sedan i ödeshögs lucia, fick ett halsband med en berlock i form av en blåklint, Östergötlands landskapsblomma, känner jag mig nu komplett.

Jag känner mig lite som en Hälsing, men om någon frågar skulle jag säga att jag är Östgöte, för det är så det känns. Jag kommer nog alltid vara en Östgöte var jag än bor. Östgöte guschelov! Östgöte för tjyven haka!
Hälsingering

Så nu går jag här med två sorters blommor på mig och fötterna i två landskap. Tänk så det kan bli!
Hälsingevind - Engmans Kapell
Så grannt står Östergyllen
Östgötalåten ;)

Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: