torsdag 15 september 2011

Drömmen om Lidingöloppet

Runt klockan 03 imorse vaknade jag av att jag drömde en mycket märklig dröm. I mitt brevinkast hade jag fått ett vitt kuvert som innehöll flygbiljetter tur och retur till stockholm. Det var en födelsedagspresent från Åsa och Martina som hade köpt biljetter åt mig till Lidingöloppet.
Jag är ju så långt ifrån en tränad löpare som man kan komma så jag fick panik. Loppet skulle vara i slutet på månaden så om jag skulle hinna träna så skulle det vara dags nu.
Jag funderade på vilka kläder man skulle ha, hur man på bästa sätt skulle komma i form.
Skulle man ta raska promenader? jogga? intervallträning?
Det hela kändes jobbigt, men samtidigt kul och spännande.

När jag vaknade var jag alldeles svettig!
Nu är frågan, var det ett tecken på att jag borde börja träna eller var det bara en helkonstig dröm?
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: