tisdag 19 juli 2011

inneväder


jag satt vid min dator och tittade på filmen lejonkungen samtidigt som jag filade mina naglar otroligt lena och glansiga. när det började mullra av åska och när regnet öste ner stängde jag av datorn, drog ut lite sladdar och lade mig under täcket och började läsa i en bok. riktigt mysigt att bara ligga här och lyssna på regnet. tanken är att jag och hjärtat ska gå ner på stan ikväll. varje tisdag samlas det massor av folk nere i parken och lyssnar på liveartister och äter god buffé. ikväll är det idol-artister som ska stå på scen och det kan ju alltid vara trevligt. frågan är bara hur trevligt det blir i det här regnvädret? jag kanske får åka till jobbet och hämta mina blommiga gummistövlar, då känns nog allt mycket bättre. och sen är det ju alltid som man brukar säga, efter regn kommer solsken. det kanske blir en riktigt härlig sommarkväll?

Inga kommentarer: