onsdag 2 februari 2011

nya lärdomar!

Soliga, härliga dag!
Imorse klev jag upp med min alldeles egen tupp runt halv 7. Jag kände mig relativt pigg så jag gick ner med mitt täcke till tvättstugan och tvättade det. Sedan var det kuddarnas tur, sedan handdukarna och nu klädernas tur. Känns riktigt bra att ha tvättat 5 maskiner, diskat och duschat innan klockan är halv 1. På min lediga dag!

Mellan tvättarna har jag sprungit runt här hemma och fotograferat. Vi har fått låna Davids (Antons lillebror) systemkamera så nu har jag fullt sjå att försöka förstå mig på den.Inte det lättaste ska ni veta!
David var snäll och ställde in någon "allt-i-allo"-inställning innan han lämnade den här så jag behöver inte fixa och dona för mycket.
Anton och jag ska fotografera som aldrig förr så att jag har lite nya foton att scrappa till scrapkryssningen. Mini och Mozart verkar ha tröttnat på att stå modell så det ska bli roligt att åka ner till "Ödet" och fota två små vita lurvbollar. Och två föräldrar!
ja, det blir nog bra det här :)

Nu ska jag hämta tvätten, sedan ska jag gå ner på stan.
Plusgrader, vatten som droppar från taken, solsken och Wanda Jackson. Jag ska inte ta bilen, jag går :)
Alexandra Lindgren

3 kommentarer:

Jenny sa...

En liten gudson kan du fota också :)

Alexandra Lindgren sa...

det kan jag absolut göra :)

ruthan sa...

Vad du är duktig Alexandra som inte ligger o drar dig din lediga dag Känns väl tillfredsställande
Kram Farmor