fredag 22 oktober 2010

en natt i vardagsrummet

en natt i vardagsrummet är inte detsamma som en natt i sovrummet. här inne är allt större och vitare. fler saker att titta på. katterna är mer sociala här inne. just nu ligger mozart och spinner precis bredvid mitt huvud, det brukar inte hända i sovrummet. hans andetag fläktar lite smått i mitt hår. det är fantastiskt med katt-sällskap, ni borde prova. imorgon vid den här tiden har jag även hund-sällskap, det ser jag fram emot. då är vi tre människor och tre djur i en och samma lägenhet. finns det hjärterum så finns det minsann stjärterum. nu ska jag sova, det blir en lång dag imorgon. nu är två rum avklarade att sova i, bara köket, hallen och badrummet kvar nu. det får bli en annan gång.

1 kommentar:

Martina sa...

När du tänker prova de andra ställena att sova på kan du ju sova med halva kroppen i hallen och halva i badrummet efter en blöt utekväll, alternativt somna med huvudet mot köksbordet när du inte orkar gå till sängen så har du klarat av de rummen också! Lycka till i helgen, hoppas det blir fint! Kram