torsdag 21 oktober 2010

diverse problematik

Nu har jag kört samma disk två gånger i diskmaskinen. Den vill inte bli ren!
Jag blir så irriterad när sådant här händer, det ska bara fungera. Jag vill inte hålla på och krångla, maskiner ska fungera utmärkt, annars kan det kvitta.
Som tur är vet jag att det räcker med att köra en rengöring med Finish så fungerar maskinen igen. Problemet är bara att klockan nu är 22:59 och grannarna uppskattar nog inte att jag kör ett diskprogram i 80 minuter. Synd om dem, jag ska ha min disk rengjord.

Kan grannarna ha ungar som leker kull i trapphuset tidigt på morgonen och ibland under en väldigt lång tid så kan jag ha diskmaskinen igång. Ibland blir jag sugen på att stå vid titthålet och passa. Så fort en unge springer förbi i trappan så vill jag "olyckligt nog" slå upp dörren.
"Ojdå, inte visste jag att du skulle springa förbi här just nu. Fick du ont? Trist! Förlåt!"
Nä, så hemsk ska jag inte vara, men ungarna borde ha lite hyfs. Självklart menar jag inte att man måste vara knäpptyst i trapphuset för det är inte jag heller. Men att springa upp och ner och leka kull och skrika med sina kompisar är inte okej. Inte heller att stå och slå på mitt fönster och skrika "titta, en katt!!!".
Finns det barnfria områden i Hudiksvall? ;)

Det var ju disken jag skulle prata om. Det finns ganska mycket av den varan just nu. Mycket stora skålar och stekpannor som tar plats på diskbänken. Skulle man diska för hand kanske?
Äsch, jag tar det imorgon ;)

Nu ska jag sandpappra på det jag spacklade imorse. Spännande att se resultatet. Lyckades jag få det snyggt? Blev det kaos? Får jag göra om alltihop?
Önska mig lycka till!
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: