måndag 20 september 2010

fantastisk resa

Åh, vilken fantastisk vecka jag och mamma har haft!
Det känns som att jag kommer tjata en hel del om resan eftersom jag kommer på minnen allteftersom. Jaja, ni får stå ut med det.

Glasbottenbåten i torsdags var underbar. Solen sken över oss och delfinerna lekte framför oss. De var väldigt fina att titta på, väldigt mäktiga och graciösa.
Inte varje dag man får syn på så exotiska djur!

När vi stannade till på sranden tog det inte lång tid innan Makkis (kaptenen) och hans bestättning fick upp tält och grill. Vi solade, badade och spelade volleyboll medan de gjorde maten. Grillspett med sallad och bröd stod på menyn. Grillad bläckfisk fick vi till efterrätt.

Havsguden (en mycket fager man som jobabde ombord på båten. Vet inte vad han heter, men han såg ut precis som en havsgud.) kom med ett par backar fyllda med lera. Vi kletade in oss i det och blev grå och fina. Det är verkligen stelt att vara helt inlerad!
Det skulle sedan borstas bort och sedan sköljas av i havet.

På väg tillbaka till Lassi körde de igång karaoke på båten. Jag och mamma stod och kikade på sångarna en stund. Helt plötsligt hör jag att Makkis pratar om något och sedan komemr Havsguden och drar tag i mig. Det var tydligen min tur att sjunga. Jag ville inte sjunga!
Jag hade hosta och var hes och kunde absolut inte få in de rätta tonerna. Tur att folket bredvid mig hjälpte till när de märkte att jag inte klarade av vissa bitar av "Dancing queen". :)

På fredagen låg vi vid havet hela dagen. Alldeles underbart!
Lördagen spenderades även den på beachen. Vid klockan 3 fick vi gå mot hotellpoolen och duscha av oss allt underbart saltvatten. Klockan 18 kom bussen och körde oss mot flygplatsen. Kändes inte alls roligt, men man var ju tvungen att åka hem.
Det är absolut en ö jag gärna vill åka till igen. Verkligen en romantisk plats med massor av kultur och upplevelser. åk dit!

Så fort jag har fixat till mitt internet och lagt in bilderna i datorn så ska jag visa er hur vår resa såg ut. Vår fantastiska resa!
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

carin lindgren sa...

Jag kan bara instämma. Otroligt!

Andreas sa...

Det verkar ju ha varit r-trevligt det där! Trevligt också att veta vad ni pysslade med. μαν τακαρ!