torsdag 19 augusti 2010

tråkigt

det faktum att jag inte kan blogga med bild stör mig något otroligt. det är jag ju van vid att kunna göra. en annan sak som känns lite tråkigt är att jag inte vet vad jag ska göra på kvällarna. sedan mamma åkte hem har verkligen tagit hand om hemmet. jag vet inte om det kan bero på att jag snart ska ta hand om lägenheten på egen hand eller om jag bara har förändrats. innan jag sätter mig vid tvn så plockar jag ur diskmaskinen och fixar saker som ska fixas, det gjorde jag aldrig förut. då var det tvn först och eventuellt disken sen. nu vill jag att allt ska vara rent och snyggt. det är jag förvisso ensam om i den här lägenheten, men snart är det bara jag så jag får hålla ut. bita ihop! det jag egentligen ville med det här inlägget var att få tips på vad jag kan göra på kvällarna. att andreas skriver att jag ska läsa en god bok duger inte, jag vill i så fall ha exempel på en god bok. tv har jag tröttnat på (tills serierna börjar vill säga) och datorn ger mig inget. frysen är full så jag har ingen plats om jag skulle baka. att scrappa är ett alternativ, men jag tror att jag har tappat suget. hoppas det kommer tillbaka. ja, jag behöver tips. nu kom mattias hem så då är det lika bra att borsta tänderna och sova. annars blir han bara sur över att jag tittar på tv, han sover vid tvn. han ska ju upp tidigt så han vill väl sova. god natt kära ni.
Published with Blogger-droid v1.5.3.1

Inga kommentarer: