tisdag 31 augusti 2010

älskar det här!

Åh, vad jag älskar att bo ensam!
Jag kan göra precis vad jag vill, precis när och hur jag vill. Jag kan lyssna på MIN musik, läsa hur länge jag vill på kvällarna, det ligger inte tvätt överallt, disken är hela tiden diskad. Jag kan komma på hur många exempel som helst.

Det där med att jag trodde att jag inte skulle laga någon mat när jag är ensam stämmer inte alls, de senaste inläggen i bloggen handlar ju bara om mat. Det kan bero på att det är så nytt, att jag gör matlistor och lagar mat varje dag. I framtiden är det möjligt att jag kommer önska att någon annan kommer med matförslag då och då. Telefonen finns ju, jag kan ju alltid ringa någon för förslag. 118100 kanske har ett jättebra svar på "vad ska jag laga för middag idag?" :)

Något som är negativt med att bi ensam är katterna. De får inte lika mcket närhet eftersom jag jobbar så mycket. I framtiden kommer de inte ha Mattias som kommer hem vid fyra. Det är nog en vanesak och de har ju faktiskt varandra.

Hela jag har förändrats.
Som det är nu vet jag inte om jag har något behov av en tv, jag har böcker och radio. Räcker inte det?
Fast det är klart, om några veckor börjar alla serier igen och då är det ju bra med tv :)
Nej, televisionen är nog en bra sak att ha iallafall!

Nu ska jag äta min middag och sedan vet jag inte riktigt. Läsa en god bok?
Eller, jag vet!
Jag spelar nog ett parti Monopol förmig själv, det är ju alltid trevligt!
Alexandra lindgren

2 kommentarer:

Christine sa...

Åh va härligt att läsa!! Jag är ju i samma sits, och tror inte på nån framtid för tillfället..
Men mår betydligt bättre efter att ha läst ditt inlägg =)
Kram!!

Andreas sa...

Men å vad kul att läsa. Jag rekommenderar varje människa att under en period bo ensam, för det är verkligen FANTASTISKT! Sedan jag var rätt liten har jag längtat efter att bo själv, och när jag sedan väl började göra det insåg jag hur skönt det är att styra varje sekund av sitt liv precis så som man vill. Dock gillar jag det mer och mer ju längre tiden går, och risken är att jag aldrig någonsin kommer vilja bo ihop med någon.

Grattis!