torsdag 8 juli 2010

duktig idag!

* tvätta kläder
* diska
* slänga gamla kläder
* dammsuga
* plocka iordning här hemma
* skura badrummet
* byta sängkläder och handdukar
* putsa fönster
* plocka ner saker i förrådet
* köpa kattmat + kattsand
* ringa polisen och kolla pass
* ringa försäkringsbolaget
* vattna blommor

Det var dagens att-göra-lista!
Av alla dessa saker är det endast två saker jag inte har gjort, putsa fönster och köpa kattmat + kattsand. Den sista maskinen med tvätt ät klar om ca 15 minuter, sedan är allt klart.
jag dammade tom alla möbler, fast det inte stod på listan ;)
Klockan är bara 12:45, det kallar jag bra jobbat!

Nu ska jag bara duscha och sedan gå till polisen och fixa pass. Lika bra att få det gjort så slipper jag tänka på det sen!
Resan är bokad och handpenningen + hotellrum på Arlanda är betalda, nu är vi på gång!

Bjuder på en osminkad och halvful bild på mig och mamma, varje natt på resan kommer se ut ungefär sådär!
Finns det något bättre än att ligga och fnissa med mamma på kvällarna? Sticka henne med tånaglarna och peta på henne så att hon inte kan somna? Nej, det finns inget bättre!
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: