torsdag 8 april 2010

det var en gång ett påskris...

Jag var verkligen nöjd med årets påskris här hemma!
Det var enkelt, stilrent och snyggt. Inte en massa fjädrar och annat tjafs, nej det var snyggt.
Anledningen till att jag säger att det var snyggt är att Mini och Mozart har påskpyntat på egen hand medan jag var på jobbet idag. Nu är det inte så snyggt längre!
På bilden här har de bara bekantat sig med riset, det har inte blivit klätt än. 


När jag hade klätt det såg det ut så här, snyggt och rent!
Jag är medveten om att det inte är jättesmart att placera en vas med spännande ris i uppe på en hylla, men det var snyggt att ha den där. Dessutom blir inte dekorationerna förstörda lika fort om man har den på högre höjd. Trodde jag ialalfall!
Idag, när jag kom hem från jobbet, såg jag att ett av de små fågelboen låg på hallmattan. Jag blev misstänksam och kikade in i vardagsrummet där hela golvet var fullt av vasdelar. Mini (med största säkerhet) hade vält ner vasen så att den gick sönder (den vasen som jag verkligen tycker om!). Det värsta är att vasen var full av vatten!
Madrassen, som stod precis nedanför, tog den värsta smällen, men det är ändå en fläck på golvet där vattnet har legat. Tur att jag slutade jobba klockan 11.00 idag så att inte hann ligga så länge!

Fast det är klart, Mini gjorde nog rätt som hade ner vasen., det är ju faktiskt hög tid att ta bort påskpyntet nu. Det är ju ett tag sedan det var påsk.
Jag önskar bara att han kunde göra det lite försiktigare!
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: