lördag 17 april 2010

baka baka liten kaka!

Mattias och Pelle är ute på "gården" och byter däck på bilen.
Jag står inne i köket och bakar en kaka, en Sverigekaka. Vet ni inte vad det är?
Lugn, det visste inte jag heller innan jag googlade det. Det är nästan en vanlig sockerkaka som man delar i två delar och kletar vaniljkräm i mitten. Låter faktiskt mycket gott!

När jag ändå höll på så bakade jag muffins också. Vanliga muffins med chokladbitar i. Nu när jag tänker efter skulle jag nog haft i lite vaniljsocker i dem. Jaja, hoppas chokladen smakar mycket!
Det är så härligt att baka!
Doften av nybakat är oslagbar, man blir glad, man får något gott, man har alltid något hemma när det kommer gäster, man får pyssla, man får hitta på egna recept etc.
Jag kan inte komma på något negativt med att baka. (eller ja, om man äter alla dessa bakverk så kanske man inte mår så bra. Det kan vara negativt!)

Om ni känner er fikasugna så vet ni var bakverken finns,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: