fredag 5 mars 2010

hopplöst förälskad

Vi måste ta upp det här med Twilight-serien nu alltså, det här håller inte!
Jag sa till Martina att den serien inte var något för mig, men sedan var jag på Ica och i stort behov av en bok. Där stod den, första boken ur serien, och glänste mot mig. "köp mig!" sa den!
Man kan ju alltid prova tänkte jag, så jag köpte den.
Jag läste lite på lunchen igår och visst var den bra. Det var inte så att jag föll som en fura och var tvungen att läsa. Iallafall inte då!
Inatt låg jag vaken till klockan 03:35 och läste, läste, läste. Tur att jag är ledig idag!
Nu är boken slut, vilket innebär att jag måste gå ner på stan och köpa resten ur serien. Då kan jag passa på att köpa ett nytt album till mina layouter och en födelsedagspresent till Mattias. Han fyller år nästa lördag!

Så, nu är jag förälskad i den där mystiske Edward Cullen, precis som alla andra. Och då menar Edward, inte Robert Pattinson. Robert är inte snygg alls!
Cam Gigandet (James) däremot är snygg, fast inte i filmen.
Nej, böckerna ska det vara!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan gå ner till stan.
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

chalin sa...

Jodå, jag vet precis hur det är. Jag skulle då absolut inte läsa den serien, jag gillar inte det med "vampyrer". Men av någon anledning hade jag den första boken hemma. Hade inte alls tänkt på att det var en av de böckerna, och i brist på annat plockade jag på måfå en bok ur bokhyllan och började läsa.
Jag är också fast!
Sträckläste de tre första böckerna och är lika hopplöst förälskad som alla andra.
Däremot vill jag inte se filmerna då skådespelaren inte riktigt lever upp till min bild av honom ;)