fredag 19 mars 2010

hemtjänst


jag såg nyss på nyheterna att det är en man som inte har fått duscha på ett halvår. Dottern till mannen trodde dessutom att han inte har fått medicin som han ska. Å ena sidan tycker jag att det är förjäkligt av hemtjänsten att inte sköta sina åtaganden, men å andra sidan tycker jag att dottern kan hjälpa till lite. Visst, hon ska egentligen inte behöva duscha honom när andra har betalt för att göra det, men om ingen gör det så borde hon göra det. Om det var min mamma som låg på ett hem och inte kunde ta hand om sig själv så skulle jag tvätta henne utan att tveka. Jag hade tvättat henne även om det inte skulle behövas för jag tror inte att hemtjänsten gör hårinpackningar och liknande. Dessutom skulle jag tycka om att se mamma glad och nöjd. Jag skulle knappast låta henne gå oduschad i ett halvår. Vad är man för dotter om man inte tvättar sin förälder? Kan man kalla sig anhörig då? Går man ut i nyheterna för att få lite uppmärksamhet eller för att hjälpa sin far? Jag tror på det förstnämnda. När det gäller hemtjänsten så kan jag inte uttala mig i just det här fallet, jag vet inte hela historien. Men dottern borde skämmas!

2 kommentarer:

Andreas sa...

Championtröja. Så 1999. I like it!

carin lindgren sa...

Tack älskade lilla Alexandra!
Puss o kram Mamma