måndag 23 november 2009

första natten

till att börja med vill jag bara påpeka att det inte är så smidigt att äta frukost ihop med en dator. Det blir inte mycket äta ;)

Hemresan med Mozart igår gick över förväntan. Hsn var så lugn och snäll!
Efter att vi hade lämnat mamma och pappa på McDonalds så pep han några gånger, men sedan somnade han igen. Tack för att ni körde mig så att jag slapp STHLM i mörker och regn, ni är guld värda!


När vi kom hem satte jag Mozart på lådan det första jag gjorde. Han somnade i den, precis som mini gjorde första gången han kom hem till oss. Konstigt fenomen det där!
Jag tog med mig honom till soffan, vilken han valde att sova under. Där låg han och ville minsann inte komma ut. Allt var nytt för den lille parveln,jag förstår om han var rädd. Lite mat fick han iallafall.
Mini gick fram till soffan och purrade, jag tror han ville locka ut Mozart. Mycket riktigt så kom han fram!
Väldigtförsiktigtundersökte han lägenheten, med en pratande Mini i släptåg. Jag antar att han berättade hur det fungerar härhemma, var man gör vad och hur det går till. Väldigt gulligt var det iallafall.

Mattias fick kela med Mozart, han var inte jätterädd längre.
Långt in på småtimmarna har man hört kattljud i form av purrande och mjauande. Jag tror faktiskt att Mini har pratat mer än pratkatten Mozart.
Vi fick besök av både M&M i sängen inatt, inte dåligt!


Nu imorse trodde jag att mmozart låg under soffan och gömde sig, men icke. Jag hörde en duns (ganka rejäl sådan) och sedan kom han trippande. De äter mat bredvid varandra i köket och verkar trivas ganska bra tillsammans.
Igårkväll gjorde Mini tom små "attacker" mot Mozart, precis som han gör mot Wille, han ville busa. Det var riktigt roligt att se!


Jag ser att klockan börjar bli mycket, jag har inte tid att sitta här för länge. Idag är den stora (hemska) dagen då jag ska ta min svininfluensa-spruta. Om det finns något vaccin kvar vill säga!
Önska mig lycka till!
Alexandra lindgren

2 kommentarer:

Martina sa...

Vr inte Mozart en hona som hette Carina? Var det könsbyte de fixade hos veterinären? Jaja, hursomhelst kul att M&M verkar trivas tillsammans!

carin lindgren sa...

Vad skönt att Mozart funnit sig tillrätta och att Mini o han verkar trivas tillsammans.
Tack så mycket för helgen som var. Som alltid kul att ha dig hemma.