måndag 16 november 2009

21 år och tant!

Vissa barn har verkligen dålig uppfostran. I just det här fallet så har inte barnet dålig uppfostran, mamman har det!

Jag stod i kassan på jobbet när en kvinna, 40, och hennes barn,5, ska handla.
"Du måste ge den här till TANTEN så att hon kan slå in den i kassan" kläcker människan ur sig.
Jag säger något fånigt i stil med "tant och tant. jag fyllde 21 för ett par månader sedan så jag vet inte om jag är någon tant..."
"hehe, nej men för henne (barnet) är du ju en tant!"

ÄR jag tant för en 5-åring.
Martina, tycker Calista att jag är SÅ gammal?

Nej, det funkar inte att låta barn tro att jag är gammal. Att försöka dölja att man blir lite småsur i den situationen är minsann inte lätt!
Alexandra Lindgren-gammal och gaggig

4 kommentarer:

Martina sa...

Nej, Calista tycker inte att du är en tant! Ett lämpligare uttryck för den mamman kanske kunde vara :"Ge den till TJEJEN i kassan." Känns ju inte så gammalt...

Andreas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Andreas sa...

Besitter du den inre harmoni och styrka vi alla strävar efter så är du fullt medveten om både ditt inre och yttre. Om någon då säger att du ser ut som en tant kan du föra ett kort samtal med dig själv, konstatera att du ju faktiskt inte gör det, och sedan leende ta emot saken som skulle slås in.

Trevlig måndagkväll!
Bror (som naturligtvis har full kontroll på både sitt inre, sitt yttre, samt allt däremellan?)

Jenny sa...

Haha, jag har varit med om samma sak! Känner mig inte som en tant och jag är ju faktiskt äldre än du är. =)