onsdag 28 oktober 2009

kinesen


henning mankell ska vara glad att jag inte är en känd storbloggare med massor av läsare. Om jag hade varit det kanske färre personer skulle köpa hans bok. Det skulle nämligen vara just det jag skulle ha sagt till mina läsare, köp inte boken. Läs den inte! Den är lång, ointressant, tråkig och innehåller väldigt mycket onödig information. Det är bara en otroligt lång sträcka till slutet. Jag har tvingat mig igenom 414 sidor utav 581. Jag kommer att läsa ut den, jag är en person som ogillar halvlästa böcker, men det kan ta tid. I vanliga fall ligger jag i minst en halvtimma och läser varje kväll, men med den här boken blir det ca 10 minuter. Ett riktigt sömnpiller! Så, mina få, men kära, läsare: läs eller köp inte boken!

1 kommentar:

Andreas sa...

Kära syster,

En författare som lyckas producera sådär mycket böcker per år kan OMÖJLIGT hålla bra kvalitet. Jag har förvisso aldrig läst något alls av honom, men jag vidhåller ändå min teori.

Köp nåt bra nästa gång!
Kramis,
Bror