onsdag 30 september 2009

åldersnoja?

Jag tror att jag, vid den unga åldern 21 år, har drabbats av åldersnoja!
Idag, när jag gick till jobbet, kom jag på mig själv med att tänka att "herregud...21 år. Jag kan inte vara med i något fotbollslag, jag är för gammal för att vara nybörjare".

För det första:
Sedan när blev jag intresserad av fotboll? Det har aldrig varit aktuellt att sporta överhuvudtaget. Varför skulle jag börja nu?

För det andra:
Är det försent? Finns det inga som helst grupper/föreningar för folk över typ 10 år?

Ja, det här känns konstigt.
Jag vet att 21 år är väldigt ungt!

När jag och Mattias åkte till Ica åkte vi förbi en ung tjej, ca 17 år. Hon hade på sig ett par lack-leggings, som jag har sett många ha på sig just nu. Jag tänkte då att jag var för gammal för att ha sådant på mig, det var för ungdomen.
Vill bara påpeka att jag är 21 år, inte 71!
Förövrigt vet jag att jag har för stora lår för att passa i sådana leggings, det var bara ett exempel!

Samtidigt som jag är gammal är jag ung.
Den 10 oktober är det dags för Engmans Kapell att ha ett litet releaseparty för deras nya skiva på Radjos i Hudiksvall. Där är det vanligtvis 23-årsgräns, men jag ska få komma in. Det har de snällt lovat mig ;)
Se där, jag är för UNG! :)


Dags att sova och hoppas på att morgondagen känns bättre och framförallt yngre,
Alexandra Lindgren

4 kommentarer:

carin lindgren sa...

Man är aldrig äldre än man känner sig.Tilläggas kan att du är på tok för ung för pension. Ha en bra dag. Mamma

Jenny sa...

Haha, ibland känner man sådär! Det är så stor skillnad på att jobba och gå i skolan. Känns som man mognar mycket där! Men du är ju ungdomen själv, tänk på stackars mej!

Flupp sa...

Men A-lex, jag ska på rockfest (alltså som maskerad) i Oslo i november och min plan är att jag ska köpa mig ett par sådana där lackleggings för att jag ska få en rockig look. Jag är för det första tre år äldre än dig och för det andra har jag mer volumiösa (är det ett ord?) lår än dig. Men det stoppar mig inte. Man får faktiskt göra som man vill, vilken ålder man än har! Faktiskt igen! :)

Flupp igen sa...

Att du får komma in på Radjos gillar jag skarpt förresten. Då blir det Fia med hutt igen! ;)