fredag 7 augusti 2009

Spotify-bus!

Något som kan vara lite irriterande, men samtidigt småskojigt, är det här med att både jag och Mattias använder samma konto på Spotify. Varför vet jag inte riktigt, men så är det. Antagligen är det av ren lathet som vi inte har olika. Jaja, till saken.

Här sitter jag ihop med Mini och njuter av Eva Cassidys vackra "Fields of Gold". Mattias är hos någon kompis i Delsbo, sedan ska de ut och lyssna på ytterligare en kompis som spelar i ett reggeaband. Eller var det jazz? Äsch, det jag skulle säga var iaf att Mattias inte är hemma.
Helt plötsligt tystnar det och det kommer upp ett meddelande på Spotify där det står att musiken har pausats för att kontot används någon annanstans.
Mattias sitter alltså någon annanstans och försöker lyssna på musik samtidigt som jag gör det. Det fungerar inte när man har samma konto!
Visst är det spännande?!

Här sitter vi flera mil ifrån varann och "bråkar" om vem som ska få lyssna. Jag trycker på play och får lyssna ca 30 sekunder, sedan trycker han på play och får lyssna lika länge innan det är min tur att trycka.
Frågan är bara varför han inte tröttnar och loggar in på någon annans konto. De är ju ett gäng killar och de har nog Spotify allihop.

Snart ringer han säkert och säger åt mig att sluta, men det kommer inte att hända.
Det här är för roligt för att jag ska sluta :)
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Carin Lindgren sa...

Min kära dotter så liten världen är. I går kväll satt jag och försökte lyssna på -rachmaninovs tredje piano konsert när musiken tystnade och ett meddelande sa att kontot användes på en annan dator...När jag kollade var jag inloggad i Mattias namn? Märkligt efter att jag bytt till mitt konto gick det bra. Vilken bra musiksmak du har som lyssnar på Eva C.
Om du inte har gjort det än så läs på om hennes historia så blir "fields of gold" ännu bättre.
Puss!
/far

Carin Lindgren sa...

Om du nu fattat tycke för en Sting låt så fortsätt gärna men att höra hans orginalversion, vill du sen njuta av hans musik fullt ut så lyssna på fragile kan nog vara hans bästa. Men du som -spottar får njuta av dom samlade verken. Gör det!