måndag 4 maj 2009

utdrag ur min dagbok från Lunarstorm

6 mars 2008

jag är ensam!
jag är väldigt ensam!
jag har en massa folk omkring mig hela dagarna, men jag är ensam!
jag finns inte!
fast jag finns!
jag finns inte här!
Jag finns någonstans i södra Sverige.
Jag finns med mina vänner!
Jag gråter!
jag gråter för att jag inte finns!
för att jag inte finns här utan där.
Där i södra Sverige med mina vänner.
Jag gråter för att jag vill vara med mina vänner.
Jag saknar mina vänner något fruktansvärt!
Jag älskar Mattias, jag trivs här uppe i Hudiksvall.
Något i mig trivs inte.
Det tomma hålet i mitt hjärta trivs inte.
Mina vänner trivs inte.
Mina vänner är mitt hjärta.
de delar det med Mattias och min familj.

Vad var det egentligen som hände?
Jag flyttade bara sådär, tre dagar efter studenten.
Jag tror aldrig riktigt att jag insåg hur mycket jag skulle sakna er.
Jag saknar er fruktansvärt mycket!

Jag älskar min Mattias och jag vill bo tillsammans med honom.
jag vill dela mitt liv med honom.
Jag vill dela mitt liv med mina vänner.
Jag vill dela på mig själv.
Vill kunna vara både i södra och norra Sverige.

Måste jag ha ett val?
Kan man inte bara acceptera att jag bor där jag bor.
Kan man inte göra det bästa av situationen?
Hälsa på varandra lite oftare?
Många av mina vänner har inte ens varit i Hudiksvall.
kanske inte ens så här långt norrut?
Kan vi inte bara träffas oftare?
Jag har inte råd att åka ner hela tiden.
Kan ni inte komma hit?
Jag saknar er så mycket!

Älskade vänner, jag gråter över er.
jag gråter av stor saknad.
jag gråter för att vi inte träffas.
jag gråter för att jag saknar allt vi har gjort.
Alla skratt, alla fester, alla mysiga kvällar.

Vänner, jag älskar er!
Snälla glöm inte bort mig!


Vill bara tillägga att jag inte känner så här varje dag, det går i vågor. Sedan vill jag påpeka att jag verkligen älskar Mattias och att jag trivs med honom! Lunarstorm är heller ingenting jag använder längre. Bara så ni vet :)

1 kommentar:

Andreas sa...

Lillemysan, det är lite för långt från Shanghai att åka och hälsa på men så fort jag är i Svea igen lovar jag att åka upp och hälsa på så fort tillfälle ges. Jag ser fram emot de nybakade bullarna och de trerätters mysmiddagar du, jag och Mattias kommer avnjuta. Jag ser också fram emot att se denna katt, vars varje steg jag kan följa i denna din blogg, och mest av allt ser jag fram emot att se dig!