tisdag 12 maj 2009

fundering


nu när jag ligger i soffan och tittar på den urtrista mellanshowen så funderar jag på ett och annat. Tex på varför jag är så fånig. När Programmet är slut ska jag borsta tänderna och sedan sova. När jag stänger av tvn kommer det bli helt tyst och mörkt, jag kommer bli rädd. Jag kommer kasta mig i sängen och kväva ett skrik för att inte väcka mattias. Hur kommer det sig att jag känner mig trygg sålänge tvn är på? Fånigt! Nu kom tatu upp på scenen. De var bra när de var aktuella. Vad hände med dem? Nej, nu börjar det igen, får fortsätta fundera senare. Om jag inte har hunnit somna vill säga!

4 kommentarer:

carin lindgren sa...

Det ena spöket tar inte det andra brukar jag trösta mig med.
Kram Mamma

Andreas sa...

Jag var också rädd för mörker när jag var lite yngre, men jag brukade lugna mig med att spöken, eftersom deras "kropp" enligt traditionella sagor upptar en ganska stor yta samt väger rätt lite, i stor grad blockeras av luftmotståndet och att de därför rör sig långsamt. Skulle de komma nära mig kan jag således i lugn takt promenera bort från dem.

Är det skumma typer som bryter sig in i lägenheten du är rädd för har jag dock ingen lösning på problemet...

Åsa sa...

Mot bovar och andra skumma typer har jag lösningen. Ring mig på jobbet imorgon så ska jag sälja på dig ett bra inbrottslarm :).

Anonym sa...

fin blogg
http://frumaddis.blogg.se