onsdag 22 april 2009

min kat(t)astrofala morgon :)

Jag känner att det blir mycket prat om lille Mini nu, men jag (eller rättare sagt han) är inne i en sådan period.
Han är extra busig och bara måste ha min uppmärksamhet på morgnarna.

Imorse gick Mattias hemifrån vid 7:30. 7:32 ställer sig katten och skriker, då vill han in i en garderob. Efter ett tag tröttnar jag på skriket och öppnar garderoben. Då vill han helt plötsligt upp på badrumshyllan,sedan vill han ha hjälp ner från klätterträdet och tillsist vill han in i överskåpet på garderoben.
När jag har lyft upp honom där går jag och lägger mig igen. Jag kan inte somna ifall han skulle vilja komma ner igen. Det är högt upp så jag vill inte att han ska hoppa och bryta tassarna!

Jag la mig och läste en bok istället, en bok som dessutom var dålig.
Ja, det var min morgon det!
Man kan tro att jag tycker att min katt är jobbig, men icke.
Han måste också få vilja ha uppmärksamhet. Hur kul är det att mamma ligger och sover när man kan vara uppe och busa? :)


Nej, nu är det dags att ladda upp inför soffmys. Jag ska skära morotsstavar, hälla upp två sorters chips och fixa en dip. Sedan kan Grey's anatomy börja!
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: