måndag 30 mars 2009

shopping

Idag var jag nere på stan en sväng. Jag började inne på Åhléns, men fortsatte ganska fort till H&M, Gina Tricot och Indiska. Inne på den sistnämnda butiken fick jag en vision. Sist jag fick en vision åkte vi till IKEA och köpte två svarta vägghyllor som förgyller vår lägenhet. Den här gången var det ljuslyktor jag kom på att jag ville ha. På den lilla väggen mellan köket och sovrummet vill jag ha två ljuslyktor i olika storlekar. Ganska stora ska de vara! Det skulle vara hemtrevligt!
Jag hittade inga lyktor, så det får bli en annan gång!

Däremot hittade jag en buddhafigur!
Jag är inget fan av buddha, har aldrig riktigt förstått varför man ska ha sådana figurer hemma. Nu har jag en själv!
Jag hittade även en aromalykta med tre tillhörande oljor; Bergamot ( upplyftande), Rosenträ(avslappnande) och Ylang Ylang II(lustframkallande). För att jag skulel förstå vad alla olika oljor ger för effekt så köpte jag till boken Aromaterapi. Den ska jag lusläsa nu innan reprisen av Gossip Girl börjar!



Inne på Ombonat hittade jag en servetthålalre och supersöta servetter. Eller ja, inte supersöta precis. Det var nästan så att jag blev påtvingad dem, men det är ok. De är fina!
Jag hittade rosa löpare med gröna ränder i som var så himla fina, men eftersom det inte fanns matchande tabletter lät jag bli. Vet inte om jag ångrar det!
Förhoppningsvis finns de kvar! :)


Inne på Lindex hittade jag en jättesöt väska med volanger på. Det stod Alexandra på den!
Ett vitt skärp handlades också samt tre par trosor. Alltid bra att ha :)



Jag var en sväng på Apoteket och systembolaget också när jag ändå var i närheten!

Till saken hör att jag gick ner på stan för att köpa smycken. Jag vill ha nya örhängen så jag kan vara lite finare på jobbet. Inte se så stel och tråkig ut.
Jag hittade inga örhängen så därför handlade jag en massa annat istället :)
Sådan är jag!


Idag åker mor, far och Åsa till Kina. Planet går om en och en halv timma!
Hoppas de kommer få det bar hos Andreas och uppleva många saker. Så spännande det vore att åka dit!
Ta hand om varandra!


Nej, nu ska jag läsa min nya bok och sedan blir det TV.
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: