torsdag 5 mars 2009

hund- och kattvakt!

Här sitter jag nu i min ensamhet och tar det lugnt!
Mattias och Larsis är i Timrå och tittar på hockey. Jag jobbade till 19:15 så jag kunde tyvärr inte följa med.
Istället blev jag hundvakt!

Jag hämtade Ozzy direkt efter jobbet och sedan gick vi ett varv runt Lillfjärden. Oj, vad lätt det gick att gå med honom om man jämför hur det var att gå med Ulli. Hon vr så långsam och skulle lukta överallt, iaf den sista tiden. När hon var valp skulle hon bara bita i fötterna hela tiden :)

Nu har vi legat i soffan alla tre (jag, Mini och Ozzy) och tittat på tv.
Jag funderar på om jag ska lägga mig i badkaret och njuta en stund. det finns nog inget skönare än att ta ett varmt bad en tråkig vinterdag. När kommer våren till Hudiksvall?

Innan jag badar måste jag bara berätta för er att jag behöll både skorna och jeansen. Mattias gillade inte jeansen, men skorna tyckte han om. Eller ja, han tyckte att det såg ut som om jag gick på styltor i dem, men det är en vanesak. Jag får öva mer på att gå här hemma!


Nej, nu ska jag njuta en stund,
Alexandra lindgren


det är en månad sedan idag. En hel månad har gått sedan du somnade in. Tiden går fort, men ändå känns det otroligt långsamt och sorgligt. Jag älskar dig vännen!

Inga kommentarer: