torsdag 12 mars 2009

förberedelser

När man inte har någon god mat att laga hemma, vad gör man då?
Jag gjorde en sallad med ägg i, det fick duga!
Mattias åt havregrynnsgröt med jordgubbssylt. Jag förstår inte hur man kan tycka om sådan sylt på sådan gröt. Lingonsylt ska det vara. Och hör sen!

Jag var nere på Träffpunkten tidigare idag. Där köpte jag tårtbotten, bananer, krossad ananas, nonstop och grädde.
Jag antar att ni redan har förstått vad som väntar. Ja, tårta såklart!
Imorgon när Mattias har åkt till jobbet så ska jag baka lite. Det blir en överraskning när han kommer hem!

Jag ska prata med Mattias om att gå ut och äta imorgon. Det vore väl mysigt? Kanske ta med Larsis och Cristina/Lennart? Fast det kanske blir konstigt? Kanske bättre att dela upp dem? Ja, jag ska prata med honom så får vi se!


Jag börjar bli förkyld känner jag. Det svider/bränner i halsen, ett tydligt tecken!
Inte skoj!
Hoppas att det inte bryter ut på riktigt!


Nu tror jag att jag ska lägga mig och vila en stund. Jag kanske tom somnar, det får vi se!
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej alex. Ja jag brukar tänka på dig med faktiskt.. lät skumt de där men wtf.. ;P Försökte ringa dig en gåjng men du har bytt nummer juh.. illa sånt där. ;P MVH Robin

Anonym sa...

ha ha, jag äter också havregrynsgröt med jordgubbsylt el allra helst hallonsylt. Jag skulle aldrig äta det med lingonsylt.. även om det kanske skulle vara det vanliga! Alla är vi lite speciella :)