måndag 9 mars 2009

Cry Baby

I Högstadiet gick vi på skolbio då och då. Det är två filmer jag minns lite extra, eller tre förresten. Lilja 4-ever, Den bästa sommaren och Cry Baby. Den sistnämnda kom jag knappt ihåg handlingen i så därför ville jag se den igen. Det har jag nu gjort!
Jag har suttit vid min dator och tittat på Johnny Depp som ung. Stor skillnad när man jämför :)

Filmen innehöll väldigt mycket dans och musik, skulle tippa på att den klassas som musikal. Fina små minnen återkom till mig, härligt :)
Denna musik faller mig i smaken. Absolut!
(Snart finns den på min dator...)

Varför är musik förknippad med så mycket?
Varje vår/sommar vill jag bara lyssna på 50-60-talsmusik på högsta volym i bilen. Gärna med rutorna nere så att alla hör. Jag sitter och sjunger (skriker) med i låtarna och är glad. Jag ler. hela tiden! Inte ens de långsamma bilisterna framför mig får mig på dåligt humör vid de tillfällena!
Skulle en 50/60-talslåt spelas under senhösten och vintern är det inte alls samma sak. Då byter jag låt ganska fort.
Nu börjar det bli vår, då kommer låtarna fram minsann!
Så, jag vill gå ut med en varning till alla där ute. När/om det kommer en silvrig Saab åkande förbi med "fartig" och härlig musik så är det jag. Bli inte rädda, men håll er gärna ur vägen :)


På tal om äldre musik så ploppade det precis upp ett minne i mitt huvud. Jag är några år yngre och jag bor hemma hos mamma och pappa. Jag står uppe i badrummet och sjunger för full hals "She's my Tallahassee Lassie". I den stora spegeln ser jag hur jag dansar som ett fån för mig själv. Mamma sitter i köket (precis under badrummet) och hör hur det studsar i taket. Genom lampan i tvättstugan hör hon hur jag skriker uppifrån. Jag tror det iaf, hon har inte sagt något men det måste vara så!

Man kunde nämligen ligga med örat mot ventilen i bastun och höra hur de pratade nere i köket. Jättebra när det handlade om hemliga julklappar eller andra skojiga saker :)
Ärligt talat så lyssnade jag mest när Andreas pratade med vänner där nere, julklapparna ville jag inte veta i förväg!
Ja, så det kan vara!

Queen Cry Baby,
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, VA? Har du tjuvlyssnat på mig? Hörde du månne nåt spännande ;)?

Bror