onsdag 18 februari 2009

Problem med tvättstugan - igen!!!

Jag känner aggressionen komma krypande!
Klockan är 10.00 och jag går ner med min tvättpåse i tvättstugan. Tumlaren är fylld av någon annan persons tvätt och det ligger påsar lite överallt.
Jag slänger i min tvätt i maskinen och går till min lägenhet igen.

Jag målar väggen i köket, ger katten mat och sorterar nästa tvätt!

När den första maskinen är klar går jag ner med nästa. Tumlaren är fortfarande full av kläder (en tants kläder antar jag, pga underkläderna!). Jag tömmer den, rensar bort alla påsar och slänger i min maskin. Inne i torkrummet är det fullt på alla linor så jag måste börja med att ta bort alla torra kläder och lägga dem på en bänk. Ni ska inte tro att jag vek dem, det får ägaren göra själv! Dessutom stank det av herrparfym där inne.
Lakanen och stolsdynorna jag tvättade igårkväll luktar numera herre!
Jag hänger upp mina kläder på linorna och går därifrån.

När jag kommer innanför dörren gör jag "god save the queen" på högsta volym från min mobiltelefon. jag missar samtalet precis! Det var från SJ!
Jag ringer upp och får sitta i telefonkö i ca 10 minuter.
Det visade sig att mitt tåg kommer vara försenat med ca 10 minuter både tur och retur pga banarbete mellan Stockholm och Linköping. Det gör, som tur är, inte mig någonting!
Det är inte hela världen om jag kommer lite senare till Martina, vi ska ju inte åka till Göteborg förrän dagen därpå!

Nu bävar jag för att tvättmaskinen ska bli klar, jag vill inte plocka ner ännu mer kläder från linan i torkrummet eller känna lukten av herrparfymen. Om den ändå hade luktat gott...blä!


Jaja, nu ser jag fram emot när posten ska komma. Jag tror att brevbäraren har med sig både nya foton och ett scrappaket från "Tantscrappa" till mig!
Man får hoppas :)

Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: